Actueel

Mous Waterbeheer deelt regelmatig nieuws over projecten, servicecontracten, klantendagen en actualiteit uit de watersector. Deze nieuwsberichten en updates vindt u op deze pagina. Naast berichten op onze website delen we nieuws, uitnodigingen en updates via de nieuwsbrieven, LinkedIn Company Page en blogs.

Mous Waterbeheer zorgt er voor dat alle dienstverlening aan klanten door kan gaan

BALK - Uiteraard volgt Mous Waterbeheer de ontwikkelingen omtrent COVID-19 op de voet. Omdat onze vakmensen werkzaam zijn in een vitale beroepsgroep, nemen we weloverwogen beslissingen om de gezondheid van onze vaklui te beschermen én de gezondheid van anderen te respecteren.

 

Maatregelen door overheid, GGD en RIVM volgen we op, waarbij ons doel is dat de gemalen in Nederland blijven draaien. We blijven dus klaarstaan voor onze klanten en blijven storingen oplossen. Dit betekent concreet dat Mous Waterbeheer interne maatregelen neemt die ervoor zorgen dat de dienstverlening aan klanten door kan gaan. En dat kan ook.

 

Storingen in het veld

 

Storingen worden nog steeds door onze vakmensen opgelost. Zij zijn verplicht alleen te reizen en voeren geen werkzaamheden uit op plekken waar grote groepen mensen zijn. In de praktijk betekent dit dat onze dienstverlening doorgaat, met de inachtneming van reguliere en aanvullende hygiëne-maatregelen. We zijn beretrots op onze mannen en vrouwen op de weg en in de werkplaats die blijven werken aan onze telemetrie, poldergemalen, drukgemalen, rioolgemalen en bruggen & sluizen!

 

Bedrijfsprocessen gaan door, zij het met maatregelen

 

Ook intern zijn maatregelen doorgevoerd. Afspraken met vertegenwoordigers verplaatsen we of voeren we digitaal, en onze accountmanagers houden contact met klanten via o.a. e-mail en telefoon. Noodzakelijke besprekingen voeren we telefonisch of via een video call, en bij uitzondering middels één-op-één contact. Ook andere bedrijfsprocessen gaan door, zij het met extra voorzorgsmaatregelen. Denk bijvoorbeeld aan de ontvangst van goederen in ons magazijn. Leveranties gaan door om ervoor te zorgen dat het werk in het veld doorgaat. Er zal echter geen contact zijn bij aflevering in ons magazijn.

 

Volledig digitaal

 

Alle bedrijfsprocessen zijn vanaf 1 januari 2020 gedigitaliseerd en dat blijkt nu een uitkomst. Collega's met een kantoorfunctie kunnen daardoor probleemloos vanuit huis werken en op afstand de projecten blijven uitvoeren. Zij zijn telefonisch bereikbaar via de directe doorkiesnummers. Op kantoor zorgen we voor minimale bezetting, waarbij nooit meer dan twee personen van één afdeling op kantoor aanwezig zijn. Collega's op kantoor nemen de richtlijn om minimaal anderhalve meter afstand te houden volledig in acht.

 

Met deze maatregelen waarborgen wij de continuïteit van onze dienstverlening en zorgen we er voor dat Nederland droge voeten houdt. Ook nu!